- По теории П. Виземана Бытие была записана на глиняных табличках нашими праотцами и Моисей составил из них Бытие. Сам же Моисей указал в книге из каких источников взято ее содержание - например, словами: ''Вот происхождение (родословие и т.д. евр. толедот)...'' Эти места должны были бы быть началом или концом таблички Быт.2,4; 5,1; 6,9; 10,1
- Книги Моисея хранились в ковчег завета Втор.31,24-26
- список пророков, которые могли быть составителями Библии Иез.13,9
- Даниил в плен ползовался пятикнижием Моисея и упоминает Иеремию Дан.9,2.6.11
- Применяли для записи:
- глиняных табличек Иез.4,1
- Трость Иер.8,8; 3Ин.13
- Хартес - бумага 2Ин.12
- Написанное с двух сторон Отк.5,1
- Книги кожанные (пергаментные) 2Тим.4,13
- Чернила 3Ин.13
- В начале имели веруюшие Рима Евангелие от Марка
- верушие Сирии от Матфея
- определенная группа веруюших от Луки
- Ефесяне от Иоана
- В конце первого века церквы имели отдельную сборник Евангелями, отделно письма апостолов, а Деяние апостолов было как коментарии их.
- Епископ Рима 95 г. в своем письме 1Клименти 47,1-3 пишет что церковь Рима имел в его время целый ряд книг Нового Завета.
- Авторы книг повелевают чтобы их письма читали в церквах Иак.1,1; 1Пет.1,1 Кол.1,16; 1фес.5,27; 1Тим.4,13 Отк.1,3.4.11
- Петр сравнивает письма Павла с другими 2Пет.3,15.16
პ. ვიზემანის თეორიით დაბადება იქნა დაწერილი თიხის ფირფიტებზე ჩვენი მამებისგან და მოსემ შეადგინა მათგან დაბადება. თვით მოსე მიუთითებს წიგნში რა წყაროებიდან იქნა აღებული შინაარსი. მაგალითად, სიტყვებით: ''აი წარმომავლობა (მოდგმა და ა.შ. ებრ. ტოლედოტი)...'' ეს ადგილები უნდა მიუთითებდნენ ფირფიტის დასაწყისს ან ბოლოს დაბ.2,4; 5,1; 6,9; 10,1
- მოსეს წიგნები ინახებოდა აღთქმის კიდობანში რჯ.31,24-26
- წინასწარმეტყველთა სია, რომლებიც შესაძლოა იყვნენ ბიბლიის შემდგენლები ეზ.13,9
- დანიელი ტყვეობაში სარგებლობდა მოსეს წიგნებით, იხსენიებს იერემიას დან.9,2.6.11
- ჩასაწერად გამოიყენებოდა:
- ალიზი ეზ.4,1
- კალამი იერ.8,8; 3ინ.13
- ქაღალდი 2ინ.13
- ტყავის წიგნები (პერგამენტი) 2ტიმ.4,13
- ორივე მხრიდან დაწერილი გმცხ.5,1
- მელანი 2ინ.12
- დასაწყისში მარკოზის სახარება ჰქონდათ რომაელ მორწმუნეებს
- სირიელებს მათესი
- განსაზღვრულ ჯგუფს ლუკასი
- ეფესელებს იოანესი
- პირველი ს-ის ბოლოს ეკლესიებს გააჩნდათ ცალკე სახარებების კრებული, ცალკე მოციქულთა წერილების, ხოლო მოციქულთა საქმენი ერთვოდა როგორც მათი კომენტარები.
- რომის ეპისკოპოსი 95 წ. თავის წერილში 1კლიმენტი 47,1-3 ამბობს, რომ რომის ეკლესიას მის დროს ჰქონდა მთელი რიგი ახალი აღთქმის წიგნები.
- ავტორები მოუწოდებენ იკითხონ მათი წერილები ეკლესიებში იაკ.1,1; 1პეტ.1,1 კოლ.4,16; 1თეს.5,27; 1ტიმ.4,13 გმცხ.1,3.4.11
- პეტრე ადარებს პავლეს წერილებს სხვებისას 2პეტ.3,15.16
__თემაზე წერდნენ__
***
დაბ.2:4 დაბადება (დასაბამი) პირდაპირი მნიშვნელობით ეს სიტყვა `თაობას~, `შთამომავლობას~ ნიშნავს. დაბადების წიგნში იგი 11-ჯერ გვხვდება და ჩვეულებრივ, თხრობის ახალ სტილზე გადასვლას მიგვანიშნებს ან გენეალოგიას წარმოგვიდგენს. ეს თავი ქმნილებას სულ სხვა პერსპექტივით გვაჩვენებს. იგი უფრო ლოკალიზებულია და ადამიანზეა მიმართული.
__ბიბლია კომენტარებით 2015__